Aquest curs 23-24 els docents de la Comissió i del Departament de matemàtiques de l’IE Greda, hem participat a la formació ‘Hellomath: Atreveix-te amb la creativitat matemàtica‘ per treballar el pensament computacional i les estratègies de resolució de problemes amb l’alumnat de primària i secundària.

Dins aquest programa, hem dissenyat una activitat per introduir la teoria de grafs i el problema del viatger a tots els nivells, des de 6è fins a 4t d’ESO. Hem vinculat això a una problemàtica real del nostre centre plantejant el problema següent: ‘Quina és la millor manera de recollir les deixalles de la pista de bàsquet? Fem dissabte!’.

Quan ho hem dut a terme, ho hem fet dins la metodologia docent ‘Lesson Study’, on un professor porta a terme l’activitat a l’aula i l’altre actua d’observador amb l’objectiu de millorar la pràctica docent.

El cap de setmana del 18 i 19 de maig es va concloure el curs amb un congrés al Cosmocaixa de Barcelona amb tots els participants de l’estat.

L’IE Greda hi va participar exposant un pòster amb els resultats i conclusions de l’activitat que havíem dut a terme. L’activitat va despertar molt interès entre la resta dels participants igual que nosaltres ens vam nodrir de propostes aportades per altres centres espanyols.