BLOC 2

Alumnes de P5

Vam iniciar el seu projecte Àlber el mes de novembre. Aquesta vegada hem escollit, com a punt de partida, un petit fragment d’un vídeo del tren d’Olot. Aquest any es celebren els 50 anys des de que es va tancar la línia Olot-Girona.

Després de veure el vídeo les nenes i els nens han dibuixat allò que han vist. I és a partir d’aquí que comencem a treballar els diferents continguts d’infantil. Categoritzem les idees que han anat sortint per anar treballant al llarg del curs. És un treball molt vivencial on es té en compte els interessos dels alumnes. 

Hem iniciat el seu treball a partir de la categoria animals. Els nens i les nenes tenien curiositat en saber si els animals feien caca. A partir del conte de la Talpeta han descobert que els animals sí que fan caca i d’aquí han anat a treballar les diferents formes geomètriques. Ara han començat a treballar on viuen els diferents animals. 

Alumnes de 1r

El 1r trimestre vam començar el projecte a l’aula de 1r. Aquest any vam escollir un petit fragment d’un vídeo del tren d’Olot aprofitant que se celebren 50 anys des que es va tancar la línia Olot-Girona.

Els alumnes després de mirar el vídeo en van fer un dibuix que ens va servir per recollir les coses que hi havien vist. A partir d’aquí comença un treball de categorització de les idees recollides en els dibuixos. Les diferents categories trobades s’aniran treballant durant el curs i les anirem desenvolupant segons els interessos dels alumnes.

El primer trimestre hem treballat la categoria dels animals i hem buscat resposta a les preguntes que es feien els alumnes: què mengen; perquè tenen colors; quins tenen cua; on viuen…

Alumnes de 2n

Els nens i nenes de 2n estem duent a terme el nostre projecte Àlber. Aquest any vam iniciar-lo amb un petit vídeo del tren d’Olot, aprofitant que se celebren 50 anys des que es va tancar la línia Olot-Girona. A partir del vídeo, vam extreure moltes idees i vam classificar-les en 5 categories: els transports, els animals, la naturalesa, el cos humà i el cel.

El primer trimestre vam centrar-nos en la categoria dels transports. Vam començar treballant el tren: vam cercar informació a diferents fonts, vam elaborar la nostra maqueta i, fins i tot, vam convidar un expert en trens i en maquetes que ens va ensenyar i explicar moltes coses. 

La següent categoria a treballar fou la dels animals. Vam començar fent una pluja d’idees que ens va portar a classificar els animals segons el seu hàbitat. Per fer-ho, vam treballar en grup. Posteriorment, vam decidir buscar si tots tenen o no esquelet.  També vam aprendre sobre la seva alimentació.

Ara començarem a investigar les categories que ens falten. Tenim moltes ganes de seguir aprenent de forma cooperativa, vivencial i en funció dels nostres interessos.